Ministrul Învăţământului: „Vom accentua formarea cadrelor didactice pentru educaţie incluzivă”

Protestul elevilor de la Şcoala „I.L.Caragiale” din Piteşti, împotriva colegului lor cu ADHD
Protestul elevilor de la Şcoala „I.L.Caragiale” din Piteşti, împotriva colegului lor cu ADHD (e-stireazilei.ro)

Cazul elevului cu ADHD din Piteşti, marginalizat de colegi şi profesori, a atras atenţia Ministerului Învăţământului.

Astfel, o echipă mixtă formată din reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi ai Ministerului Muncii a mers luni la Piteşti, pentru a evalua în teren măsurile luate în acest caz la nivelul şcolii, al Inspectoratului şcolar Judeţean Argeş şi al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Argeş, a anunţat Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă.

Ministerul solicită Inspectoratului Şcolar al Judeţului Argeş o monitorizare permanentă a evoluţiei elevului şi implicarea necondiţionată pentru integrarea lui. Mai mult, Ministerul Educaţiei va solicita tuturor Caselor Corpului Didactic ca, în anul şcolar 2016- 2017, să pună accentul pe formarea cadrelor didactice pentru educaţie incluzivă.

„Situaţia de la Piteşti nu este singulară, e îngrijorător că atât de mulţi copii sunt în situaţii similare, iar şcoala nu le oferă ceea ce au ei nevoie”, arată Mircea Dumitru, care consideră inacceptabilă orice atitudine de respingere sau discriminare a acestor copii, şcoala fiind responsabilă de integrarea şi educarea lor.

Ministrul a constatat că profesorii nu ştiu să gestioneze astfel de cazuri, unde sunt necesare înţelegerea faţă de nevoile elevului, implicarea mai puternică a profesorului şi a psihologului, cât şi comunicarea cu familia. „De aceea, în paralel cu celelalte măsuri, vom accentua formarea cadrelor didactice pentru educaţie incluzivă şi o mai puternică implicare a consilierilor din cadrul centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională. Suntem datori să facem cu toţii front comun pentru binele acestor copii”, a precizat Mircea Dumitru, ministru al Educaţiei Naţionale.

În urma evaluării situaţiei, au fost făcute mai multe recomandări, printre care: o adaptare reală a programei şcolare la nevoile elevului, implicarea CJRAE în monitorizarea situaţiei şi consilierea profesorilor de la clasă, accentuarea dialogului cu familia, în sensul implicării acesteia şi al asigurării unui ambient favorabil integrării şi dezvoltării elevului. Reprezentanţii celor două ministere au insistat asupra eforturilor care trebuie făcute de şcoală pentru integrarea copilului, profesorii fiind încurajaţi să ceară sprijinul specialiştilor pentru gestionarea situaţiilor.

MENCS a încheiat consultarea publică asupra Foii de parcurs pentru desegregare şi creşterea calităţii educaţionale în unităţile de învăţământ preuniversitar din România, care include criteriul CES şi cel al dizabilităţii între criteriile pe baza cărora segregarea şcolară este interzisă. Prin acest document, Ministerul Educaţiei îşi asumă mai multe măsuri, printre care redefinirea segregării şcolare, modificarea mai multor acte normative specifice, inclusiv referitoare la copiii cu CES, măsuri de formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice şi a managerilor şcolari pentru prevenirea şi eliminarea segregării, crearea şcolilor şi a claselor incluzive, respectiv implementarea de programe de consiliere a părinţilor.

Amintim că elevii unei clase a VII-a de la Şcoala 16 din Piteşti au refuzat timp de trei zile să intre la ore, afirmând că nu se simt în siguranţă din cauza colegului lor, care i-ar fi ameninţat în repetate rânduri cu acte de violenţă. Protestul copiilor a fost susţinut şi de părinţi. Protestul elevilor a încetat pe 20 octombrie, după o serie de demersuri făcute de reprezentanţii tuturor instituţiilor abilitate.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Interne