Un dinte-fosilă de acum nouă milioane de ani ar putea "rescrie istoria omenirii"

O echipă de arheologi germani a descoperit dinţi fosilizaţi dataţi cu 9,7 milioane ani în urmă şi sunt convinşi că aceştia pot rescrie istoria omenirii. Foarte asemănători cu cei ai scheletului Lucy, vechi de 3,2 milioane de ani, găsit în Etiopia. "Un mare mister", spun aceştia.

Dintele fosilizat
Dintele fosilizat (Muzeului de Istorie Naturală din Mainz)

Un grup de arheologi germani a descoperit câţiva dinţi fosilizaţi care ar avea 9,7 milioane de ani. Cercetătorii consideră că prin această descoperire pot rescrie istoria umană. Rămăşiţele au fost găsite de către oamenii de ştiinţă în ceea ce a fost cândva un pat al râului Reno, în apropierea oraşului Eppelsheim, la sud de Frankfurt, Germania.

(Muzeul de Istorie Naturală din Mainz)

Se pare că aceşti dinţi sunt foarte asemănători cu cei ai scheletului vechi de peste 3 milioane de ani descoperit în anul 1974 în Etiopia, cunoscut sub numele de Lucy. Studiul a fost publicat în revista ResearchGate.

Descoperirea subminează multe ipoteze

Această descoperire a perturbat enorm ipotezele oamenilor de ştiinţă care au decis să nu o publice timp de un an. Punctul cheie este că ar fi vorba despre un stadiu evolutiv foarte asemănător cu cel al fosilei din Etiopia, dar cu cinci milioane de ani mai „vechi”. Directorul Muzeului de Istorie Naturală din Mainz, Herbert Lutz, a vorbit despre „un mare noroc, dar, de asemenea, un mare mister”. Într-o conferinţă de presă în cadrul căreia a fost anunţată descoperirea, primarul din Mainz a afirmat, la sfatul oamenilor de ştiinţă, că cercetarea i-ar putea forţa pe oamenii de ştiinţă să „revadă istoria omului primitiv. Nu vreau să dramatizez prea mult descoperirea, dar nu este exagerată ipoteza că ar trebui să începem să rescriem istoria după descoperirea anunţată astăzi”.

Axel von Berg, un arheolog local, a declarat că noile rezultate „au surprins experţii” dar că, odată cu prima publicare a cercetării, începe adevărata muncă. Trebuie înţelese din punct de vedere ştiinţific.

Mai multe informaţii: Merkurist: Sensationsfund in Mainz präsentiert, Die Welt: Archaeology fossil teeth discovery in Germany could re-write human history