Telescopul Hubble dezvăluie cea mai mare densitate de pitice cenuşii

Astronomii au descoperit cu ajutorul Telescopului Spaţial Hubble cea mai mare populaţie de pitice cenuşii răspândite printre stelele nou-născute.
Pitice cenuşii în Nebuloasa din Orion
Pitice cenuşii în Nebuloasa din Orion (NASA , ESA, AND G. STRAMPELLI (STSCI)

Noua descoperire este rezultatul unui studiu aprofundat, fără precedent, pentru detectarea obiectelor mici care luminează mai slab aflate în Nebuloasa din Orion, potrivit unei declaraţii a NASA.

Piticele cenuşii sunt obiecte substelare cu o masă mai mică decât este necesar pentru a menţine arderea dată de reacţia de fuziune nucleară pe bază de hidrogen în nucleul lor, aşa cum sunt stelele din secvenţa principală, dar care au suprafaţa şi interiorul total convective, fără nicio diferenţiere chimică în profunzime. Acestea furnizează indicii importante pentru a înţelege cum se formează stelele şi planetele şi pot fi considerate unele dintre cele mai obişnuite obiecte stelare din galaxia noastră.

Mai întâi, echipa de la Hubble a identificat 1.200 de pitice roşii. Ei au descoperit că stelele sunt împărţite în două populaţii distincte: cele care conţin apă şi cele care nu conţin apă. Cele luminoase cu apă au fost confirmate ca fiind pitice roşii care luminează slab. Multitudinea de pitice cenuşii şi planete plutitoare, fără apă şi plutitoare în Nebuloasa din Orion sunt toate descoperiri noi. Au fost detectate, de asemenea, multe stele fără apă, acestea fiind stele din fundalul galaxiei noastre Calea Lactee. Lumina lor s-a înroşit în timp ce treceau prin praful interstelar şi, prin urmare, nu erau relevante pentru studiul echipei.

Echipa a căutat, de asemenea, parteneri binari care luminează mai slab pentru aceste 1.200 de stele roşcate. Deoarece sunt atât de aproape de stelele lor primare, aceşti însoţitori sunt aproape imposibil de descoperit folosind metode standard de observare. Dar, prin utilizarea unei tehnici unice de imagine de contrast ridicat, dezvoltată de Laurent Pueyo de la Space Telescope Science Institute, astronomii au putut să rezolve imagini slabe ale unui număr mare de eventuali parteneri binari.

Această primă analiză nu a permis astronomilor de la Hubble să determine dacă aceste obiecte substelare orbitează în jurul celei mai strălucitoare stele sau dacă apropierea lor este rezultatul unei alinieri aleatorii. Drept urmare, în acest moment sunt clasificate drept candidate. Cu toate acestea, prezenţa apei în atmosfera lor indică faptul că majoritatea nu pot fi stele nealiniate în fundalul galactic şi, prin urmare, trebuie să fie pitice cenuşii sau exoplanete însoţitoare.

În total, echipa a descoperit 17 candidate pentru titulatura de pitice cenuşii, o pereche de pitice cenuşii şi o pitică cenuşie cu un partener planetar. Studiul a identificat, de asemenea, trei posibili parteneri de masă planetară: unul asociat cu o pitică roşie, unul cu o pitică cenuşie şi unul cu o altă planetă.

(NASA , ESA, AND G. STRAMPELLI (STSCI)