RT lansează un canal în limba franceză în ciuda acuzaţiilor că "răspândeşte propagandă"

(Jaap Arriens/NurPhoto/Getty Images)

Reţeaua rusă de televiziune RT va difuza programe în Franţa, al cărei preşedinte a criticat anterior organizaţia media pentru că este un “organ de propagandă”. Dar, RT a declarat că nu are o agendă mai ascunsă decât alte reţele internaţionale finanţate de stat.

RT, cunoscut înainte ca Russia Today, a lansat luni un canal în limba franceză, la aproape şapte luni după ce preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a acuzat reţeaua că răspândeşte “propagandă înşelătoare”.

Anunţul a fost făcut luni de Xenia Fedorova, managerul şi redactorul şef al noului canal francez al RT.

Canalul RT în limba franceză va fi localizat în vestul Parisului şi va angaja 50 de jurnalişti. Lansarea a dispus de un buget de aproximativ 20 milioane de euro.

RT este deja prezent în Franţa prin intermediul unui website în limba franceză şi a canalului Youtube, care a publicat videoclipuri traduse sau subtitrate în franceză.

Fedorova a insistat că reţeaua RT nu are o agendă mai ascunsă decât are oricare altă reţea globală finanţată de stat, precum BBC World, Al-Jazeera sau France 24.

“Agenţi de influenţare”

RT a fost acuzată că a interferat cu alegerile prezidenţiale din SUA de anul trecut, împreună cu agenţia rusă de ştiri de stat Sputnik, şi că a răspândit zvonuri despre Macron în timpul alegerilor din Franţa din acest an.

Directorul autorităţii franceze de radiodifuziune CSA, Olivier Schramick, a avertizat că agenţia va monitoriza fiecare pas al RT şi va interveni imediat dacă au loc “anomalii”.

La o conferinţă de presă din luna mai, la care a participat şi preşedintele rus Vladimir Putin, Macron a acuzat RT şi Sputnik că sunt “agenţi de influenţare ... şi propagandă înşelătoare” care răspândesc “minciuni defăimătoare”.

Tabăra lui Macron s-a plâns de o “campanie de defăimare” în timpul procesului electoral la prezidenţialele franceze, după ce Sputnik a publicat comentariile unui parlamentar conservator care l-a acuzat pe Macron că este “agent american” susţinut de un “lobby pentru homosexuali”.

Presiuni internaţionale

RT a primit deja 14 avertismente din partea agenţiei britanie de reglementare a organizaţiilor media, Ofcom, pentru că ar fi raportat informaţii considerate false sau părtinitoare, în special cu privire la Siria şi Ucraina.

În luna septembrie, Departamentul american de Justiţie a ordonat ca RT să îşi înregistreze filiala care operează în SUA ca “agent străin”, iar Twitter a interzis reclamele din partea RT şi Sputnik.

La câteva săptămâni după înregistrarea RT ca agent străin, Comitetul Executiv al Organizaţiei Corespondenţilor de Radio şi Televiziune din Congresul SUA a suspendat acreditarea de presă pentru filiala americană a reţelei ruse de televiziune, T&R Productions.

La conferinţa de presă anuală din luna decembrie, Vladimir Putin a respins acuzaţiile privind interferenţa RT în alegerile din SUA şi Franţa ca fiind lucruri dintr-un “film de spionaj”.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Externe