Ralph Lauren va închide 50 de magazine şi va concedia 1.000 de angajaţi

După 48 de ani în lumea modei, Ralph Lauren se confruntă cu mari probleme economice.
Ralph Lauren împreună cu soţia, arhivă - 2009
Ralph Lauren împreună cu soţia, arhivă - 2009 (Stephen Lovekin/Getty Images)

Schimbările în domeniul modei, crizele, competiţia atroce, apariţia imitaţiilor low-cost şi vânzările online ale altor mărci au adus casa Ralph Lauren într-o situaţie financiară limită. Compania a intrat în competiţie directă cu Tommy Hilfiger, Lacoste şi J.Crew, ce au oferit preţuri imbatabile, dezbrăcând casa Ralph Lauren de vechiul său monopol al modei sport masculine.

De mic, Ralph îşi dorea să devină milionar. S-a născut în 1939, în Bronx, SUA, cu numele de Lifschitz, nume ce va fi schimbat deoarece era greu de pronunţat, spune designerul într-un interviu. Începe să vândă mănuşi şi cravate, iar în 1967 îşi deschide primul magazin de cravate. Succesul vine repede, iar în câţiva ani devine milionar. Ca hobby colecţioneză automobile de lux. Timpul a trecut, iar acum, la 77 de ani se confruntă cu o criză fără precedent, însă speră ca până în 2019 să-şi revină la normal.

Moda americană are un punct de referinţă, care este, fără îndoială, Ralph Lauren, o emblemă pentru oamenii care apreciază eleganţa şi rafinamentul. Cu toate acestea, compania nu trece prin cele mai bune momente. Într-o declaraţie, compania a anunţat că va închide cel puţin 50 de magazine şi că va concedia 1.000 de angajaţi, pentru a reduce costurile şi a îmbunătăţi vânzările.

După o carieră de 48 de ani, Ralph Lauren, care s-a confruntat cu probleme economice în ultimii 3 ani, a ajuns în situaţia de a reduce cheltuielile. Pe de altă parte, compania este afectată din cauza necesităţii de a reduce preţurile la ieşirea stocului. În plus, mărcile Polo sau Lauren, au fost afectate de H&M şi Zara, care au avut o mare creştere în vânzări.

Compania va opera cu mai puţine nivele de management, a declarat Stefan Larsson, director executiv al Ralph Lauren, care a preluat mandatul în noiembrie anul trecut. Strategia adoptată de Larsson - fost director al Old Navy - este să pună firma în ton cu tendinţele moderne şi să ofere servicii mai bune clienţilor. Executivul consideră că această companie ar putea reveni la profit până în 2019 în cazul în care este urmat planul strategic. Compania va face o serie de reduceri din punct de vedere administrativ (locaţii etc.) şi se va concentra mai mult pe brandurile sale de bază.

La sfârşitul anului, veniturile s-au micşorat cu peste 22%, excluzând costurile de restructurare. Valoarea acţiunilor a scăzut cu aproape 48%, din punctul înalt deţinut în decembrie 2014. Cu un total de 493 de magazine proprii şi 26.000 de angajaţi, vânzările Ralph Lauren s-au confruntat cu o scădere de 3% în ultimul an fiscal şi profiturile au scăzut cu 44%, între 2015 şi 2016.

Având în vedere acest scenariu, s-au pus multe speranţe în Larsson, de la care se aşteaptă să facă o schimbare de model pe piaţa de textile, care are impact asupra companiilor care până acum păreau solide, tradiţionale şi de neclintit ca Victoria Secret, JW Crew sau chiar Burberry.