Podul dintre Rusia şi Crimeea inaugurat de Vladimir Putin

Construcţia controversatului pod care leagă regiunea sudică rusă Krasnodar de oraşul crimeean Kerch a fost terminată cu şase luni mai devreme decât s-a anunţat iniţial. Rusia speră să obţină beneficii.
Pod care leagă regiunea sudică rusă Krasnodar de oraşul crimeean Kerch
Pod care leagă regiunea sudică rusă Krasnodar de oraşul crimeean Kerch (Captură Imagine)

Preşedintele rus Vladimir Putin a inaugurat marţi un pod lung de 19 km care conectează sudul Rusiei de peninsula ucraineană anexată Crimeea.

Îmbrăcat în blugi albaştri, Putin a condus un camion KAMAZ pe secţiunea auto a podului feroviaro-rutier ca parte a ceremoniei, potrivit Deutsche Welle.

Podul crimeean leagă regiunea sudică Krasnodar de oraşul crimeean Kerch şi traversează o întindere de apă cuprinsă între Marea Neagră şi Marea Azov.

Proiectul costă 228 miliarde de ruble (3,1 miliarde de euro) şi este cel mai lung pod din Europa, depăşind podul Vasco da Gama din Lisabona, Portugalia.

Iniţial se estima că podul va fi finalizat în întregime până la sfârşitul acestui an, însă procesul de construire s-a derulat înaintea programului. Podul va fi deschis traficului începând de miercuri, potrivit declaraţiei publicate de Kremlin.

Opinia Kievului despre pod

Ucraina a criticat proiectul, susţinând că activităţile de construcţie au afectat mediul înconjurător, şi mai mult, navele de capacitate mare nu vor putea ajunge în porturile sale din Marea Azov.

Crimeea a fost anexată de Rusia în 2014 după protestele stradale masive din Kiev şi după ce peninsula ucraineană a fost ocupată de separatişti pro-ruşi şi forţe armate ruseşti.

Anexarea peninsulei a fost etichetată de Kiev şi Occident ca fiind o confiscare ilegală a teritoriului.

Sancţiuni UE şi americane

UE şi Statele Unite au sancţionat persoane şi companii implicate în construcţia podului, în special pe omul de afaceri Arkadi Rotenberg, un aliat apropiat al lui Putin, a cărui companie Stroigazmontazh a câştigat contractul de construire.

Până acum, accesul în peninsula din sudul Rusiei a fost dificil, formându-se cozi lungi de vehicule înainte de a a urca în feriboturi, care nu pot opera mereu în timpul furtunilor de zăpadă. Cea mai uşoară modalitate de transport este zborul.

Blocajele impuse de Kiev şi sancţiunile occidentale au făcut ca o mare parte din alimente să fie transportate din Rusia în Crimeea pe cale maritimă, astfel că podul va juca un rol important în reducerea dependenţei regiunii de transportul maritim.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Externe