(P) Iată cum se va schimba optimizarea SEO în 2018

În domeniul marketingului online, şi în special în zona de SEO, Cristian Ionita de la Oblyo Digital Agency ne spune care sunt trendurile pentru anul 2018.
Cristian Ionita
Cristian Ionita (Cristian Ionita)

Şi, chiar dacă ne aflăm în plin sezon al sărbătorilor de iarnă, există câteva lucruri pe care le poţi face pentru a te poziţiona mai bine, fără a fi nevoit să investeşti prea mult.

Anul 2017 a fost un an important pentru partea de SEO şi aceasta, în mare măsură, datorită lui Google care îşi actualizează în permanenţă algoritmii.

Să vedem în continuare care sunt principalele tendinţe SEO pentru perioada următoare.

Experienţa utilizatorului final

Nu este nici un secret faptul că viteza de încărcare a unui site este crucială şi în acest an.

Mai multe studii recente au arătat că paginile web care se încarcă lent sunt asociate cu o rată mai mare de respingere.

Un procent de până la 40% din vizitatori vor abandona site-ul tău în cazul în care acesta se încarcă în mai mult de 3 secunde.

Paginile AMP vor rezolva într-adevăr problema de viteză? Cu siguranţă, da!

Datorită faptului că folosesc coduri CSS şi HTML “mai uşoare”, cât şi pentru faptul că acest conţinut AMP este stocat în memoria cache din cloud şi nu este livrat de pe server, aceasta face ca paginile AMP să se încarce de 30 de ori mai rapid.

Utilizarea algoritmului AMP poate asigura utilizatorului o navigare uşoară şi plăcută.

Optimizarea intenţiei vizitatorilor

Desigur, un site care se încarcă rapid este important. La fel, şi cuvintele cheie care le folosesc vizitatorii paginii web şi informaţiile pe care intenţionează să le găsească.

În anul 2018 se va pune mai mult accent pe crearea şi optimizarea conţinutului din punct de vedere al intenţiei utilizatorului, decât pe cuvintele cheie specifice.

Acest aspect este esenţial pentru strategia ta SEO şi ai putea începe prin a-ţi pune următoarele întrebări:

– Ce caută vizitatorii, astfel încât să ajungă pe pagina ta?

– Ce fel de informaţii şi ce tip de conţinut îl interesează?

– Care este intenţia acestuia? Să se informeze? Să cumpere? Să se aboneze la un Newsletter?

Odată ce ai adunat toate datele investigaţiei, împreună cu un specialist în servicii SEO, stabileşte un plan de acţiune şi fă paşii necesari pentru a te aduce în prima pagină a rezultatelor căutărilor.

Optimizarea titlului paginii şi a descrierilor

Titlurile au un impact direct asupra rezultatelor, descrierile, nu. Însă este important ca ambele să fie optimizate SEO pentru a creşte numărul de click-uri.

Asta înseamnă că acestea conţin cuvintele cheie şi sunt scrise astfel încât să atragă tot mai mulţi vizitatori pe pagină ta web.

De exemplu, dacă oferi servicii SEO sau, şi mai specific, servicii SEO Bucureşti, atunci ai putea începe să-ţi optimizezi titlul şi descrierea paginii în concordanţă cu aceste cuvinte cheie.

Şi, evident, ţine cont şi de intenţia vizitatorului, cât de repede se încarcă pagină web şi optimizarea acesteia pentru dispozitive mobile.

Căutarea vocală

Deşi pare mai curând de domeniul viitorului, căutarea vocală este un proiect care există de ceva timp şi a devenit una dintre opţiunile de căutare cu cea mai mare creştere.

Şi nu e de mirare. Este hands-free, rapid şi futurist.

Pe măsură ce tehnologia se îmbunătăţeşte cu fiecare actualizare, şi rata de eroare în căutarea vocală scade.

Pentru anul 2018, scopul căutării vocale este de a depăşi stadiul de recunoaştere a vocii şi de a-l atinge pe cel de înţelegere al vocii.

Listarea paginii companiei în Google My Business

Dacă pentru recomandările de la punctul 1 şi 2 ai nevoie de ceva timp pentru a le pune efectiv în practică, listarea companiei în directorul Google My Business este o acţiune pe care o poţi face chiar acum.

Deşi mulţi ignoră acest pas, acest lucru este absolut esenţial pentru SEO local şi are beneficii pentru companiile de orice tip.

Consolidează către Google faptul că eşti o companie reală. Acest lucru confirmă prezenţa fizică a afacerii tale şi presupunerea că este mai legitimă decât afacerile fără prezenţa locală.

O căutare după brand-ul tău va arata cu o mai mare probabilitate un rezultat de tip Knowledge Graph, care include informaţii de pe pagina dvs. de afaceri Google.

Având în vedere că regulile SEO continuă să se transfere către o lume din ce în ce mai umană, şi strategiile tale SEO au nevoie să fie adaptate corespunzător.

Optimizarea site-ului pentru încărcare mai rapidă, optimizarea conţinutului în acord cu intenţiile şi căutările vizitatorilor, cât şi integrarea trendurilor noi, cum este căutarea vocală, sunt doar câteva piese majore ale puzzle-lui numit servicii SEO