Noua specie de broască de cristal care ne arată inima (video)

O nouă specie de amfibiu din genul Hyalinobatrachium, descoperită în Ecuador, este ameninţată de exploatarea petrolului în habitatul ei

Hyalinobatrachium Yaku
Hyalinobatrachium Yaku (captură video)

Cercetătorii de la Universitatea din Quito şi din diferite instituţii din SUA au descoperit o nouă specie de broască "de cristal" în jungla amazoniana din Ecuador. Amfibianul, numit Hyalinobatrachium Yaku, diferă de congenerii săi deoarece are o serie de puncte de culoare verde închis pe cap şi corp, un semnal sonor de lungă durată (până la patru secunde) şi de mai mare frecvenţă, şi în plus are pericardul transparent, permiţând observarea bătăilor inimii prin piele.

Într-un studiu publicat în revista Zoo Keys, oamenii de ştiinţă explică faptul că toate speciile din genul Hyalinobatrachium au abdomenul complet transparent, încât organele sunt pe deplin vizibile.

O altă caracteristică a acestui amfibian este comportamentul său de reproducere: masculii sunt responsabili pentru păstrarea ouălor sub frunzele unui copac până când puii ies din ouă şi cad în fluxul de apă. Biologii avertizează că noua specie este deja pe cale de dispariţie din cauza exploatării petrolului în habitatul ei. „Broaştele de cristal au nevoie de fluxuri de apă complet curată pentru a se dezvolta. În cazul în care apa seacă sau devine contaminată, aceşti amfibieni nu pot supravieţui“, spun biologii.

Prezenţa speciei Hyalinobatrachium Yaku a fost înregistrată la mai mult de un kilometru de la marginea drumurilor. „Broaştele de cristal necesită întinderi continue de pădure pentru a interacţiona cu speciile din apropiere şi drumurile acţionează ca bariere în răspândirea indivizilor tranzitorii“, avertizează biologii care au cerut guvernului din Ecuador măsuri pentru conservarea speciilor. „Aceste animale ne pot ajuta să înţelegem modelul evolutiv care a făcut ca unii amfibieni să fie transparenţi“, conclud aceştia.

Surse: Zoo Keys: A marvelous new glassfrog (Centrolenidae, Hyalinobatrachium) from Amazonian Ecuador, Youtube