NASA caută "amatori" pentru a descoperi Planeta 9

Planetă
Planetă (NASA)

NASA caută astronomi amatori care pot ajuta la descoperirea unor posibile lumi în limitele sistemului solar şi spaţiul interstelar învecinat, cum ar fi Planeta 9.

Astfel, a fost lansată o nouă pagină web numită 'Backyard Worlds: Planet 9', care permite publicului să participe la această căutare prin vizualizarea filmelor scurte realizate din imaginile capturate de telescopul spaţial Wide-Field Infrared Survey Explorer (WISE) al NASA. Filmele includ obiecte care s-au mutat treptat, treptat, pe cer.

"Există aproximativ patru ani lumină între Neptun şi Proxima Centauri, cea mai apropiată stea, şi o mare parte din acest teritoriu vast este neexplorat", a explicat într-un comunicat investigatorul principal al proiectului, Marc Kuchner, astrofizician la Centrul de Zbor Spaţial Goddard (Goddard Space Flight Center/GSFC) al NASA, din Greenbelt, Maryland.

"Acest lucru se întâmplă pentru că există atât de puţină lumină solară încât, în acea regiune, chiar şi obiecte mari abia strălucesc în lumina vizibilă. Dar privind prin intermediul luminii infraroşii, WISE s-ar putea să fi captat lucruri care altfel s-ar fi pierdut", a adăugat el.

WISE a scanat întregul cer între anii 2010 şi 2011, realizând cel mai complet sondaj disponibil în prezent. Odată cu finalizarea misiunii sale principale, WISE a fost dezactivat în 2011 şi reactivat în 2013, pentru a oferi asistenţă eforturilor depuse de NASA în identificarea obiectelor din apropiere, potenţial periculoase pentru Pământ (OCT), cum ar fi asteroizi şi comete, aflate în orbite care le apropie de orbita Pământului. Misiunea a fost redenumită Near-Earth Object Wide-field Infrared Survey Explorer (NEOWISE).

Noul website utilizează date pentru a căuta obiecte necunoscute în interiorul şi în afara propriului sistem solar. În 2016, astronomii de la Caltech din Pasadena, California, au demonstrat că mai multe obiecte din sistemul solar îndepărtat au caracteristici orbitale şi au indicat că au fost afectate de gravitaţia unei planete încă ne-detectate, pe care cercetătorii au numit-o "Planeta 9".

Mai multe informaţii: NASA