Ministru explică de ce n-avem autostrăzi: "Am luat conceptul anticorupţie şi l-am transformat în repercutarea dezvoltării"

Lupta împotriva corupţiei ar fi frânat dezvoltarea ţării, susţine ministrul Mediului, exprimându-se în stilul consacrat de şefa sa, Viorica Dăncilă.
Gratiela Gavrilescu(PSD),
Gratiela Gavrilescu(PSD), (Florin Chirila/Epoch Times)

În condiţiile în care Comisia Europeană ne-a avertizat că riscăm să pierdem banii europeni pentru singurele 4 proiecte mari de infrastructură la care am obţinut finanţare, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu a opinat că lupta împotriva corupţiei ar fi frânat dezvoltarea ţării.

”Construcţia de autostrăzi, care în paranteză fie spus, ne-ar fi utile pentru că toată creşterea economică s-o punem în operă. Este că mi-am pus întrebarea şi bine aţi spus în raport, ”de ce oare noi nu?” Am luat conceptul anticorupţie şi l-am transformat în repercutarea dezvoltării”, a declarat Gavrilescu, citată de Pro TV.

Declaraţiile ministrului vin în contextul în care anul acesta, potrivit datelor de la Finanţe, România a absorbit aproape 300 de milioane de euro din 30 de miliarde fonduri europene, adică 1%.

Reamintim că recent comisarul european Corina Creţu le-a adresat o scrisoare miniştrilor Transporturilor şi Fondurilor Europene, precum şi premierului Viorica Dăncilă pentru a avertiza că România riscă să piardă banii europeni pentru singurele 4 proiecte mari de infrastructură la care am obţinut finanţare, respectiv două autostrăzi, o cale ferată şi linia de Metrou până la Otopeni.

"Mă adresez dumneavoastră cu privire la situaţia actuală a investiţiilor din domeniul transporturilor, ca parte a Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru perioada 2014-2020. Având în vedere că ne apropiem de jumătatea actualei perioade de programare şi că este momentul în care serviciile Comisiei încep pregătirile pentru următoarea perioadă de programare, sunt extrem de îngrijorată cu privire la planificarea şi implementarea proiectelor de infrastructură de transport care sunt cofinanţate de Fondul de coeziune şi de Fondul european de dezvoltare regională (FEDER) în România. Pentru perioada de programare 2014-2020, 5,1 miliarde EUR au fost rezervate pentru investiţiile în domeniul transportului: 3,4 miliarde EUR alocate din Fondul de coeziune şi 1,7 miliarde EUR alocate din FEDER. Cu aceste fonduri, România şi-a propus să realizeze, printre altele, 140 km de linie de cale ferată modernizată şi echipată cu sistemul european de gestionare a traficului feroviar (ERTMS), 375 km de drumuri expres şi autostrăzi nou construite şi îmbunătăţirea navigaţiei pe o distanţă de 30 km din căile navigabile interioare (fluviul Dunărea) până la sfârşitul anului 2023. Toate aceste investiţii sunt de o importanţă strategică pentru a face legătura între România şi vecinii săi europeni şi pentru a îmbunătăţi în continuare accesibilitatea tuturor regiunilor din România", se arată în scrisoarea Corinei Creţu.

Potrivit comisarului european, din bugetul disponibil de 5,1 miliarde euro pentru transport, proiectele fazate (proiecte care au început în perioada de programare 2007-2013, dar trebuie să fie finalizate în cadrul POIM 2014-2020) necesită 1,8 miliarde euro, respectiv 35% din această sumă.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Interne