Macron refuză să dea înapoi în ciuda haosului provocat de grevele feroviare

Navetişti în Gare de Lyon, Paris, în timpul unei greve feroviare.
Navetişti în Gare de Lyon, Paris, în timpul unei greve feroviare. (Getty Images)

Preşedintele francez Emmanuel Macron a refuzat să facă un pas înapoi în ciuda faptului că angajaţii feroviari francezi s-au pregătit pentru o altă grevă de două zile care va provoca haos pentru navetiştii din Franţa.

Este cea mai recentă dintr-o serie de greve haotice împotriva reformelor propuse de Macron pentru a restructura compania feroviară naţională SNCF, care este puternic îndatorată.

Guvernul francez susţine că doreşte să îmbunătăţească flexibilitatea furnizorului de servicii feroviare şi să introducă reduceri ale costurilor. De asemenea, unele măsuri propuse prevăd ca angajaţilor feroviari să nu li se mai asigure locuri de muncă pe viaţă şi, în plus, noii angajaţi nu vor primi pensii.

SNCF a cerut cetăţenilor, dacă au posibilitatea, să nu călătorească deloc în perioada de grevă, care a început joi seara.

Autorităţile au afirmat că doar unul din cinci trenuri de mare viteză TGV şi doar două din trei trenuri regionale vor opera.

Adresându-se joi la televiziunea de stat, Macron a afirmat: „Voi merge până la capăt cu aceste reforme. Este esenţial să mergem înainte, şi a nu face acest lucru ar fi o ipocrizie politică. Cred, după cum o fac şi sindicatele, că avem nevoie de servicii feroviare puternice, un SNCF puternic şi le respect lupta.

„Dar, de asemenea, le cer să ia în considerare nevoile cetăţenilor noştri care trebuie să suporte această situaţie, nevoile companiilor care ar putea da faliment din cauza acestei greve”.

Laurent Brun din sindicatul feroviar CGT a afirmat că va avea loc un „maraton dacă guvernul forţează situaţia”, adăugând că grevele ar putea fi extinse până la sfârşitul lunii iunie.

Tulburările sunt văzute cea cea mai mare provocare a lui Macron de când a fost ales în funcţia de preşedinte al Franţei în mai 2017.

Sindicatele sunt îngrijorate că planurile guvernului de a restructura SNCF vor pava drumul către privatizare.

Premierul Edouard Philippe a declarat ziarului Le Parisien: „Primesc mesaje de la persoane care susţin guvernul, afirmând că trebuie ca noi să mergem până la capăt cu acest lucru. Şi exact acest lucru îl vom face”.

SNCF are o datorie de 47 miliarde de euro şi discuţiile pentru rectificarea situaţiilor dintre guvern şi sindicate s-au lovit până acum de un zid.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Externe