Limbajul secret al hainelor

Sunt femei care stau de multe ori în faţa dulapului şi se întreabă: cu ce să mă îmbrac?
Sunt femei care stau de multe ori în faţa dulapului şi se întreabă: cu ce să mă îmbrac? (Juan Naharro Gimenez / Getty Images)

Spune-mi ce pui pe tine şi îţi voi spune cine eşti... Look-ul şi mesajul sunt azi o pereche inseparabilă. Sunt femei care stau de multe ori în faţa dulapului şi se întreabă: cu ce să mă îmbrac? Începem căutarea încercând să nu repetem jersey-ul, să nu ne punem aceeaşi fustă ca ultima dată, sau să găsim o bluză în care ne simţim bine dar care este la curăţat.

Vorbim despre un limbaj universal ce transmite caracterul unei persoane pentru restul umanităţii. Este foarte adevărat că frecvent aparenţele înşeală, dar din păcate marea majoritate dintre noi, ne lăsăm ghidaţi de ele şi cu toate că mulţi vor să stea departe de toate acestea, vor spune în final, la fel ca ceilalţi, "ce-mi pun pe mine"? În fond aceasta semnifică "ce mesaj vreau să le transmit celorlalţi"?

Vestimentaţia este toată un limbaj secret, un cod subliminal, iar din când în când o manipulare a acelora ce-i cunosc trucurile. Astfel, serviciile de relaţii publice americane se îngrijesc mult de aspectul politicienilor. De când Kennedy a gâştigat alegerile cu Nixon, prezentându-se fară palton într-o noapte geroasă (mesajul subliminal: sunt mai frumos, mai tânăr şi sunt curajos), din acea zi toţi politicienii au folosit acest limbaj subliminal. Cu toate că transmit mesaje într-un mod subtil, ca şi imperceptibile, sunt însă mult mai eficace.

Dar există mesaje mărunte chiar şi mai subtile: un preşedinte de stat (nu dăm nume) şi-a schimbat verigheta de pe o mână pe alta. În fond nu se uzează decât de un truc ce inconştient apelează la o dorinţă umană ce ne împinge să ne grupăm cu cei care sunt ca noi, căutătorii de mesaje secrete. Multe alte lucruri se pot citi în vestimentaţia masculină. De exemplu, lumea fotbalului este un filon interesant: o şapcă, o geacă ce lasă să se vadă pieptul cu lanţuri de aur, dar în multe cazuri incapabil de a ascunde un abdomen ce strigă după o liposupţie.

O altă extremă este cazul celor ce vor să fie în ton cu moda. Cei cu bani care îşi permit orice, uită ce vârstă au şi cad în altă extremă. Pentru că eleganţa, ca şi toate celelalte, când ajunge la extremă degenerează în altceva, dar fără a lăsa desigur nici un fel de mesaj subliminal. În cazul bărbaţilor, moda limitează mult expresia personală şi trebuie să recurgă la metode mai subtile, pentru a se identifica, dar pentru aceasta ar trebui făcută o analiză. Cel mai uşor este să se apeleze la un profesionist.

Hainele şi accesoriile, întreaga ţinută pe care o alegem, vorbeşte despre noi chiar înainte de să deschidem gura. De exemplu: o pereche de blugi şi un tricou, prezintă o ţinută lejeră, tinerească, relaxantă. În contrast, clasicul costum sacou, pantalon sau fustă plus cămaşă, sunt elemente ce emană încredere şi câştigă respectul celor din jur.

Uniformele specifice transmit informaţii despre cei ce le poartă, despre statutul lor: medici, poliţişti, militari, pompieri etc.

Prima impresie se creează în primele 20 de minute de relaţionare, iar unul din elementele de bază ce contribuie la acest proces este vestimentaţia, fiind primul lucru pe care îl observăm. Cei ce au un anumit statut trebuie să arate perfect: ”Nu ştii cu cine te întâlneşti şi trebuie să arăţi impecabil”. Modul în care te îmbraci într-o anume situaţie arată respectul pe care îl acorzi celor cu care te întâlneşti.

În cariera profesională este important să abordezi un stil sobru, conservator, pentru ca mesajele ce le transmiţi să te recomande ca o persoană de încredere şi profesionistă. Specialişti cu experienţă recomandă când îţi alegi ţinuta să optezi pentru un stil în ton cu poziţia profesională la care aspiri, nu în ton cu actuala ta poziţie. Acest lucru are efect asupra imagini despre tine, dar şi a modului cum eşti perceput de cei din jur.

De multe ori nu suntem conştienţi de mesajele pe care stilul nostru vestimentar îl transmite, dar ne trebuie atenţie pentru a obţine rezultate pozitive, atât în viaţa personală cât şi în cea profesională. Bunul simţ, dorinţa de a nu epata, modestia în comportament şi în ţinută, sunt doar câtea aspecte de care nu trebuie să uităm, indiferent de vârstă, pentru a putea avea o bună imagine şi transmite în acelaşi timp respect pentru cei din jur.

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale

alte articole din secțiunea Opinii