Licitaţia organizată de Primăria Capitalei pentru 400 de autobuze, anulată din cauza unui "viciu tehnic"

Bucureştenii vor mai avea de aşteptat până vor avea autobuze noi. Licitaţia a fost amânată din cauza unui viciu tehnic, informează Primăria Capitalei.
(wikipedia.org)

Licitaţia demarată de Primăria Capitalei pentru achiziţionarea a 400 de autobuze este trecută în stare de aşteptare pentru a fi anulată automat în Sistemul electronic de achiziţii publice, relatează Hotnews.

Potrivit unei precizări de pe SEAP, "această procedură a fost trecută în starea Anulată administrativ în mod automat deoarece autoritatea contractantă nu a anulat-o în termenul prevăzut". Tot pe SEAP apare că pentru licitaţia anulată au fost depuse 17 oferte, dintre care două figurează ca "retrase", iar 15 oferte apar ca "necâstigătoare".

Pe de altă parte, Primăria Capitalei anunţă că licitaţia fost anulată din cauza unui viciu tehnic şi va fi reluată. Noul termen pentru evaluarea ofertelor este 16 octombrie.

"Ca urmare a deciziei Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) din data de 14 august 2017, ora 16.00 - termenul limită iniţial de depunere a ofertelor - , de a anula automat această licitaţie din cauza unei disfuncţionalităţi tehnice, cauzate de nepreluarea completă în sistem a informaţiei privind prelungirea perioadei de depunere până pe 16 august 2017, ora 16.00, din cauza zilelor libere de Sf. Maria (14 şi 15 august), Primăria Capitalei este nevoită să reia procedura de achiziţie. Facem precizarea că, încă din data de 8 august 2017, Primăria Capitalei prin Direcţia Achiziţii a publicat în SEAP şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunţ de tip erată prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit până în data de 16 august 2017, ora 16:00. Cu toate acestea, miercuri, 16 august 2017, SEAP a înştiinţat PMB că licitaţia a fost anulată automat încă din data de 14 august 2017 deoarece, în afară de publicarea pe site a anunţului de prelungire a termenului, era necesară şi o operaţiune manuală de modificare a datei limita de depunere din 14 august ora 16.00 în 16 august ora 16.00. Subliniem faptul că această instrucţiune nu se regăseşte clar explicată în Manualul de utilizare al platformei SEAP pentru autorităţile contractante, disponibil pe site-ul www.e-licitaţie.ro. Mai mult decât atât, nu constituie o etapă obligatorie în derularea operaţiunilor de publicare a anunţurilor, ca dovadă că atât SEAP, cât şi JOUE au publicat anunţul de prelungire a termenului. Din consultările pe care le-am avut cu reprezentaţii Agenţiei pentru Agenda Digitală a României ni s-a comunicat că s-a luat act de această situaţie şi că, în noul sistem electronic de achiziţii publice (SICAP) care este în implementare, cu perspectiva de a deveni funcţional în luna octombrie 2017, astfel de modificări vor fi operate automat în sistem, fără intervenţie manuală ", se arată în comunicatul emis de municipalitate.


Potrivit sursei citate, 15 companii au încărcat parţial oferte, lăsând componenta financiară pentru ultima zi (16 august 2017 - noul termen publicat), conform cutumei în cazul unor astfel de licitaţii internaţionale, însă, în data de 16 august, ofertanţii au constatat că licitaţia a fost anulată automat şi nu mai au posibilitatea să încarce oferta financiară.

Articolul integral poate fi citit aici