Godină: Prefer să văd un mecanic cum urcă o maşină pe elevator, decât un coleg de la SMURD cum urcă un om pe-o targă

Coperta cărţii poliţistului Marian Godină, “În misiune cu Marian. Eu nu-s pitic, am ghiozdanul mare!”
Coperta cărţii poliţistului Marian Godină, “În misiune cu Marian. Eu nu-s pitic, am ghiozdanul mare!” (romania-insider.com)

Decizia Primăriei Braşov de a monta limitatoare de viteză în apropierea trecerilor de pietoni şi a intersecţiilor unde au loc frecvent accidente a declanşat o ploaie de comentarii negative, mulţi şoferi fiind nemulţumiţi de măsura luată de municipalitate. În mijlocul scandalului a intervenit şi celebrul poliţist Marian Godină, care a explicat de ce crede el că decizia este una corectă în cazul de faţă.

Vă prezentăm mai jos postarea lui Godină de pe pagina sa de Facebook:

"În Braşov a început montarea a numeroase limitatoare de viteză în apropierea trecerilor pentru pietoni şi a intersecţiilor unde au loc frecvent accidente rutiere, astfel că pe mai multe grupuri de trafic au apărut comentarii pro şi contra, din ce am citit eu, mai numeroase fiind cele împotriva limitatoarelor de viteză, deşi cele montate deja şi-au dovedit eficienţa prin scăderea drastică a numărului de accidente rutiere.

Ca şofer care cunoaşte străzile Braşovului şi amplasarea trecerilor, având obiceiul de a reduce viteza înaintea trecerilor, găsesc aceste limitatoare de viteză foarte enervante.

Ca pieton care nu se aruncă pe trecere ca în piscină şi traversează strada numai după ce se asigură că nu se apropie cu viteză vreun dobitoc, găsesc limitatoarele de viteză inutile.

Ca poliţist care aproape în fiecare zi de serviciu merge la un accident în care un pieton a fost lovit pe trecere, găsesc limitatoarele de viteză o soluţie extrem de eficientă şi de adaptată unui trafic din care fac parte atât de mulţi şoferi care nu ştiu să reducă viteza în zona trecerilor şi atât de mulţi pietoni care consideră marcajul trecerii un fel de loc sfânt în care, odată ce au pus piciorul, nimic nu li se mai poate întâmpla.

Îmi aduc aminte de începutul iernii, moment în care limitatoarele de viteză fuseseră scoase de pe carosabil pentru a se putea face deszăpezirea. Deşi fuseseră scoase de vreo lună deja, vedeam maşini ai căror şoferi încetineau instinctiv când se apropiau de locurile unde se învăţaseră să fie limitatoare. Ce tare mi se părea asta! Adică trecerile alea de pietoni erau acolo de ani de zile, dar nu reuşiseră încă să-i facă să încetinească cu gândul că s-ar putea să lovească vreun pieton, dar nişte limitatoare care fuseseră montate un an reuşiseră să-i facă să reducă viteza cu gândul că s-ar putea să îşi rupă vreo suspensie sau bucşă. Deci sunt mai importante piesele maşinii decât viaţa unui pieton? Cum poţi să reţii că în zona aia e posibil să-ţi rupi maşina dacă mergi tare, dar nu eşti capabil să reţii că urmează o trecere unde e posibil să loveşti un om?

În concluzie, dacă asta e singura metodă de a ne educa, adică ori încetineşti, ori îţi rupi maşina, din partea mea să monteze limitatoare la toate trecerile.

Prefer să văd un mecanic cum urcă o maşină pe un elevator, decât un coleg de la SMURD cum urcă un om pe-o targă."

România are nevoie de o presă neaservită politic şi integră, care să-i asigure viitorul. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii: folosind PayPal
sau prin transfer bancar direct în contul (lei) RO56 BTRL RONC RT03 0493 9101 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale
sau prin transfer bancar direct în contul (euro) RO06 BTRL EURC RT03 0493 9101, SWIFT CODE BTRLRO22 deschis la Banca Transilvania pe numele Asociația Timpuri Epocale

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Interne