Facebook: utilizatorii petrec cu 50 de milioane de ore mai puţin pe platformă

(Getty Images)

Chiar dacă a raportat câştiguri uimitoare, Facebook a oferit miercuri investitorilor săi un motiv de îngrijorare – un regres semnificativ în utilizarea serviciului.

Timpul petrecut de utilizatori pe website a scăzut cu 50 de milioane de ore pe zi, a afirmat directorul general al companiei, Mark Zuckerberg, descriind 2017 ca un an puternic, dar totuşi “dificil” pentru gigantul american.

Unii investitori au vândut imediat acţiuni Facebook după anunţul făcut de Zuckerberg, însă directorii Facebook par să fi recâştigat încrederea acţionarilor în timpul unei conferinţe telefonice cu diverşi analişti. După ce au scăzut cu aproximativ 5% în primele ore ale tranzacţiilor de miercuri, acţiunile Facebook au crescut cu aproximativ 1,7% la finalul conferinţei.

În timpul conferinţei, Zuckerberg şi echipa sa de management au reiterat eforturile companiei de a face Facebook un loc unde peste 2 miliarde de utilizatori lunari petrec “mult” timp pe reţeaua socială. De asemenea, ei au reiterat eforturile companiei de a submina conţinutul problematic şi înşelător care s-a răspândit pe site.

În ultimele trei luni ale anului trecut, Facebook şi-a îmbunătăţit rezultatele prin menţinerea sub control a costurilor. Costurile totale de operare s-au ridicat la 43% din venituri în trimestrul care tocmai s-a încheiat – comparativ cu 48% în 2016.

De asemenea, Facebook a raportat ceea ce pare a fi primul regres înregistrat vreodată în ceea ce priveşte utilizatorii activi zilnici în SUA şi Canada. Numărul a scăzut de la 185 la 184 de milioane.