Facebook „exploatează slăbiciunile umane” şi doreşte să vă consume viaţa, susţine fostul preşedinte al companiei

Facebook a fost creată pentru a exploata slăbiciunile umane, a recunoscut fostul preşedinte al companiei de socializare on-line.
Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei Facebook.
Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei Facebook. (AFP / Getty Images)

Sean Parker, care a fost preşedinte fondator al Facebook alături de creatorul său, Mark Zuckerberg, a dezvăluit cum platforma de socializare a fost proiectată special pentru a exploata slăbiciunile oamenilor.

De când a părăsit compania, Parker a recunoscut că a devenit „un fel de contestatar conştiincios” pe reţelele de socializare.

„Procesul de gândire implicat în construirea acestor aplicaţii, Facebook fiind prima dintre ele... s-a referit la: ‘Cum să vă consumăm cât mai mult posibil din timpul şi atenţia voastră conştientă?’

Şi, acest lucru înseamnă că trebuie, într-un fel, să vă dăm câte o mică doză de dopamină din când în când, doza fiind “tradusă” prin faptul că cineva a dat like sau a comentat la o fotografie sau o postare de-a voastră.

Şi acest lucru vă va determina să contribuiţi cu mai mult conţinut şi veţi fi prinşi.. mai multe like-uri şi comentarii.”

„Este o buclă a feedback-ului de validare socială... exact genul de lucru pe care un hacker ca mine l-ar inventa, pentru că exploatezi o vulnerabilitate în psihologia umană.

Inventatorii, creatorii – este vorba de mine, de Mark Zuckerberg, de Kevin Systrom pe Instagram, este vorba de toţi aceşti oameni – am înţeles acest lucru în mod conştient. Şi totuşi l-am făcut.”

El a mai declarat: „Când Facebook se punea pe picioare, au venit tot felul de oameni la mine şi mi-au spus, ‘Eu nu sunt pe reţeaua de socializare’.

Şi eu le spuneam: ‘Bine. Ştiţi, veţi fi’. Şi, apoi ei spuneau: ‘Nu, nu, nu. Îmi preţuiesc interacţiunile din viaţa reală. Preţuiesc momentul. Apreciez prezenţa. Apreciez intimitatea’. Şi eu le spuneam: ‘Vom ajunge la voi în cele din urmă’.

Nu ştiu dacă am înţeles cu adevărat consecinţele a ceea ce spuneam atunci, din cauza consecinţelor neintenţionate ale unei reţele atunci când aceasta creşte la un miliard sau 2 miliarde de oameni şi... se schimbă practic relaţia ta cu societatea, cu ceilalţi... Probabil interferează cu productivitatea în moduri bizare.”

„Doar Dumnezeu ştie ce se întâmplă cu creierele copiilor noştri.”

Parker a intrat pentru prima dată pe scena platformelor on-line când a co-înfiinţat Napster, un serviciu gratuit pe Internet pentru distribuirea de fişiere muzicale, în 1999.

Napster a pătruns în Cartea Recordurilor ca fiind afacerea cu cel mai rapid ritm de creştere din toate timpurile, însă a fost închis după doar 20 de luni pe fondul unor provocări legale din partea industriei muzicale.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Cultură