Facebook, acuzată: după schimbarea algoritmului, a scăzut cu 45% interacţiunea lui Trump cu fanii

Maeştrii păpuşari continuă la butoane
(www.newstimisoara.ro)

Breitbart News, publicaţia care l-a sprijinit pe Trump în campania electorală, susţine acum că interacţiunea cu fanii pe postările lui Donald Trump de pe Facebook a scăzut cu aproximativ 45% imediat după ce platforma de media socială a modificat algoritmul.

După câştigarea alegerilor de către Donald Trump, Facebook a devenit ţinta acuzaţiilor că ar promova ştiri false, în urma unei campanii de învinuiri venite dinspre establishmentul democrat american şi a mass-mediei mainstream.

În ianuarie, Facebook a introdus o schimbare majoră în algoritmul său de promovare a ştirilor şi postărilor.

Într-o postare, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a susţinut că schimbarea a avut drept scop pentru a acorda mai multă atenţie postărilor făcute de "prieteni, familie şi grupuri" şi mai puţin de "companii, branduri şi media". Schimbarea a fost urmată de promisiunea de a promova ceea ce Facebook numeşte "surse de ştiri de încredere" pe platforma de media socială.

Conceptul "surselor de încredere" este extrem de controversat, implicând faptul că unele surse sunt considerate mai bune decât altele. Din acest motiv Facebook a fost învinuită că se erijează în Ministerul Adevărului.

Fapt este că analiza Breitbart a observat că în luna ce a urmat modificării algoritmului, interacţiunea cu fanii pe postările lui Donald Trump a scăzut drastic - cu aproximativ 45%, potrivit datelor furnizate de firma NewsWhip, cea mai importantă companie de analiză a mass-media din domeniul social.

În urma modificării algoritmului, rata medie de interacţiune cu fanii pe postările lui Trump a scăzut semnificativ, cu aproximativ 38%.

Într-un comentariu făcut pentru Breitbart News, Facebook pare să recunoască faptul că modificarea algoritmului lor ar fi cauzat scăderea implicării faniilor lui Trump. Un reprezentant al Facebook a subliniat următoarea secţiune a postării lor care anunţă modificarea algoritmului:

Paginile pot observa că distribuirea, timpul de vizionare al videoclipurilor şi traficul provenit din recomandări va scădea. Impactul va varia de la pagină la pagină - şi este determinat de diferiţi factori - inclusiv de tipul de conţinut pe care îl produc şi de modul în care oamenii interacţionează cu ele.

Într-un articol intitulat "Doi ani de iad la Facebook", publicaţia Wired a reiterat ameninţarea din partea legislatorilor, amintind un citat al senatorului democrat Dianne Feinstein: "Aţi creat aceste platforme, iar acum sunt folosite în mod greşit şi trebuie să fiţi cei care să faceţi ceva în legătură cu aceasta... sau vom face noi".

Mark Zuckerberg a atras atenţia mass-media când a spus că schimbările recente ale platformei sale pot determina utilizatorii să petreacă mai puţin timp pe Facebook - şi că acest lucru a fost intenţionat.

Anunţul a generat suspiciuni deoarece modelul de business al Facebook este de a ţine utilizatorii cât mai mult timp pe paginile sale, pentru a câştiga mai mult venit din reclame.