Drama romantică „Ana, mon amour“, a lui Netzer, a strălucit la Berlinale

Actorii Mircea Postelnicu şi Diana Cavallioti, alături de regizorul Călin Peter Netzer, la Berlinale, 2017, cu filmul „Ana, mon amour”
Actorii Mircea Postelnicu şi Diana Cavallioti, alături de regizorul Călin Peter Netzer, la Berlinale, 2017, cu filmul „Ana, mon amour” (ara.com)

Filmul "Ana, mon amour", regizat de Călin Peter Netzer, a avut proiecţia de gală vineri seară, în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, eveniment desfăşurat în perioada 9-19 februarie.

Filmul a fost proiectat aseară în competiţia oficială şi va mai avea trei proiecţii. Netzer, câştigător al unui "Urs de Aur" la Festival în 2013, pentru "Poziţia Copilului", a fost aplaudat la scenă deschisă, iar echipa filmului de asemenea.

Eleganţi şi strălucitori, actorii Diana Cavaliotti şi Mircea Postelnicu au dat minute în şir autografe şi interviuri. Alături i-au fost, la fel de eleganţi, Mircea Postelnicu, Vlad Ivanov, Adrian Titieni, dar şi co-scenarista Iulia Lumânare, scriitorul Cezar Paul Bădescu, directorul de imagine Andrei Butică, Codin Maticiuc (co-producător), Dana Bunescu (montaj), precum şi producătorii Jonas Katzenstein şi Leo Maximilian.

La conferinţa de presă, regizorul filmului a spus că marile provocări au fost scenariul, adaptat împreună cu autorul Cezar Paul Bădescu după cartea "Luminiţa, mon amour", şi alegerea actorilor.

„Mi-a luat un an să găsesc actorii potriviţi. Cred că am văzut aproape toţi actorii români cu vârsta între 20 şi 30 de ani. Când i-am găsit pe cei potriviţi, am început să lucrez cu ei. I-am trimis şi la psihanaliză individuală şi, desigur, am repetat multe luni. Le-am cerut şi să se mute împreună pentru câteva luni, dar n-a mers”, povesteşte Călin Peter Netzer, regizor.

”Ana, mon amour” este analiza unei poveşti de dragoste, o incursiune atipică ce surprinde cele mai tensionate şi delicate momente din evoluţia unui cuplu.

„E o mare traumă să afli la 17 ani că tatăl tău nu e de fapt tatăl tău biologic. Ăsta e cazul Anei. E o traumă şi să afli ca băiat că mama ta a vrut să fugă cu un neamţ şi ai tăi nu s-au despărţit tocmai din cauza ta, cum e cazul lui Toma. Aşa că intră în relaţia de co-depenţă unul cu celălalt”, mărturisea regizorul.

Toma şi Ana se cunosc în facultate, se apropie rapid şi încep o relaţie de iubire care devine în scurt timp o luptă contra tuturor. Din cauza unor probleme din copilărie, Ana are frecvent atacuri de panică, iar Toma îşi asumă rolul de protector necondiţionat. Deşi pare să deţină controlul asupra relaţiei, ani mai târziu el se trezeşte gravitând în jurul unei femei pe care nu o poate înţelege, forţându-se până la limită în încercarea de a o salva.

Conform regizorului, filmul nu explorează erodarea relaţiei lui Toma cu Ana, ci mai degrabă imposibilitatea de a construi în mod corespunzător o relaţie. „Ana, mon amour" este o poveste despre încercarea unui om de a afla cum ceea ce nu a văzut, ceea ce nu a spus, chiar şi ceea ce nu a gândit i-au format viaţa.

Cunoscută publicului pentru rolurile sale din „Amintiri din epoca de Aur-2” şi din serialele de televiziune „Cu un pas inainte” şi „O săptămână nebună”, actriţa Diana Cavallioti se află la prima sa colaborare cu regizorul Călin Peter Netzer.

Mircea Postelnicu marchează primul său rol principal într-un lungmetraj cu prestaţia sa din „Ana, mon amour”, după ce a jucat în piese de teatru precum: „Biloxi Blues (regia Iarina Demian), One nite stand (regia Dan Vasile), „Revanşa“ (regia Vlad Cristache) şi „Cum vă place” (regia Vlad Cristache).

Filmul a fost bine primit de public, iar mulţi dintre jurnaliştii de la conferinţa de presă, deja familiarizaţi cu peliculele regizorului român, l-au lăudat.

Jurnalista Lisa Streitfeld de la "Huffington Post" a declarat: "Felicitări, aţi făcut încă un film câştigător! Atingeţi un nivel foarte profund şi autentic al emoţiilor.”

Presa de specialitate avea însă aşteptări mai mari de la câştigătorul Ursului de Aur din 2013.

Variety scrie că "Ana, mon amour" nu are energia şi caracterul direct al peliculei "Poziţia copilului", premiat de Berlinală în urmă cu patru ani.

Iar Hollywood Reporter îl numeşte "o dramă romantică al cărei dramatism este însă diminuat de o structură prea complicată". Chiar şi aşa, scrie Hollywood Reporter, Călin Peter Netzer dovedeşte că este un regizor de luat în seamă.

În România, "Ana, mon amour" va putea fi văzut în cinematografe din 3 martie.