Cercetătorii au descoperit o pădure veche de 280 de milioane de ani în Antarctica

Cercetătorii de la Universitatea din Wisconsin au făcut o descoperire surprinzătoare.
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Wisconsin-Milwaukee încearcă să înţeleagă de ce a dispărut pădurea polară (captură foto)

Oamenii de ştiinţă au descoperit, în Antarctica, urme ale unei păduri vechi de câteva sute de milioane de ani.

Geologii au descoperit fosile de copaci vechi de 280 de milioane de ani. Se crede că aceasta este dovada celei mai vechi păduri găsite în Antarctica.

Erik Gulbranson şi John Isbell de la Universitatea din Wisconsin-Milwaukee au descoperit specimenele antice printre stânci. Echipa găsise anterior fragmente fosile provenind de la 13 copaci care au fost estimate având peste 260 de milioane de ani, ceea ce înseamnă că pădurea ar fi crescut înainte ca primii dinozauri să apară la sfârşitul perioadei Permiene.

Profesorul Gulbranson a declarat că se ştie despre fosilele din Antarctica încă din 1910, însă majoritatea regiunii rămâne neexplorată.

Existenţa acestei păduri a fost făcută posibilă de temperaturile mari din Antarctica din acea perioadă.

"Această pădure este un fragment din viaţa de dinainte de extincţie. Ea ne poate ajuta să înţelegem ce a provocat acest eveniment", a declarat profesorul Gulbranson, co-autor al studiului.

"De asemenea, ea ne poate oferi indicii cu privire la diferenţele dintre ea şi pădurile de astăzi".

Pădurea polară a crescut la o latitudine în care plantele nu pot creşte astăzi şi oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Wisconsin-Milwaukee încearcă acum să înţeleagă de ce au dispărut.