Asociaţia „Părinţi Solidari” solicită dezminţiri de la Publika TV, Canal 3 şi Prime pentru falsurile din ştiri

Organizatorii flash mob-ului de la Ministerul Educaţiei privind condiţiile igienice din grădiniţe au fost acuzaţi în unele mass media de afiliere politică, deşi în timpul evenimentului ei au dezminţit acest lucru.
Membri ai grupului Părinţi Solidari
Membri ai grupului Părinţi Solidari (facebook.com / Iulia Nazaria)

După flash mob-ul organizat luni de către Asociaţia Obştească „Părinţi Solidari” privind situaţia necorespunzătoare a igienei din instituţiile de învăţământ şcolar şi preşcolar din Moldova, posturile de televiziune care aparţin liderului Partidului Democrat, Vlad Plahotniuc, Publika TV, Prime şi Canal 3 au acuzat orgaizatorii de afiliere politică. Astfel, Asociaţia „Părinţi Solidari” solicită dezminţiri din partea instituţiilor media Publika TV, Canal 3 şi Prime, exprimându-şi încrederea că pe viitor nu va mai fi asociată cu nicio formaţiune politică, iar evenimentele organizate de membrii acestei organizaţii nu vor mai fi utilizate pentru fabricarea ştirilor false.

Mesajul distorsionat privind flash mob-ul părinţilor a apărut după ce chiar şeful Direcţiei Învăţământ General al ministrului Educaţiei, Valentin Crudu, a declarat „mie îmi pare foarte rău că în ultima perioadă, dvs. şi alţii care fac parte din diferite formaţiuni politice, politizaţi subiectul”. Notabil este faptul că părinţii prezenţi la eveniment au dezminţit faptul că ar fi afiliaţi politic, declarând că le „pare rău că autorităţile în loc să se sesizeze pe marginea problemelor, ne învinuiesc că am fi afiliaţi politic”.

În context, membrii AO „Părinţi Solidari” vin să confirme faptul că fac parte dintr-o organizaţie nonguvernamentală care este „o formaţiune apolitică care activează conform principiilor statutare”. Astfel că orice asociere cu vreun partid politic este falsă, incorectă şi denigratoare.

„Nu facem parte din niciun partid politic! Regretăm faptul că sunt aduse astfel de acuzaţii unui grup de părinţi care îşi doreşte doar soluţionarea problemelor din instituţiile de învăţământ şi condiţii mai bune pentru toţi copiii din municipiu şi republică. Cu atât mai mult, timp de doi ani de activitate neremunerată şi voluntară am demonstrat că suntem în afara politicii, iar problemele pe care le abordăm sunt strict de ordin social şi menite să apere interesele copiilor”, se arată într-un comunicat al AO Părinţi Solidari.

După ce la posturile de televiziune sus menţionate, mesajul flash-mob-ului a fost distorsionat, în opinia părinţilor participanţi la eveniment, în unul manipulator politizat, aceştia se declară profund dezamăgiţi. Mai mult decât atât, membrii ONG-ului au specificat că „Publika TV, chiar dacă a fost invitată prin e-mail la flash mob-ul din 23 octombrie oficial din partea AO „Părinţi Solidari”, dar până într-un final nici nu menţionează în ştire că flash mob-ul a fost organizat de asociaţia noastră de părinţi”.

AO „Părinţi Solidari” şi-a început activitatea ca un grup informal de părinţi, nemulţumiţi de ilegalităţile şi administrarea ineficientă a grădiniţelor, acum 2 ani. Pe parcursul a 2 ani de activism civic, membrii grupului au reuşit să obţină rezultate considerabile evidenţiind majoritatea problemelor din sistemul educaţional. „Apartenenţa sau simpatiile politice niciodată nu au fost criterii de aderare sau activitate în cadrul organizaţiei, iar reprezentanţii AO Părinţi Solidari nu au emis nicio declaraţie privind susţinerea unei formaţiuni politice”, au explicat membrii ONG-ului.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

alte articole din secțiunea Externe