Odată cu afluxul de turişti la mare, pe litoral au început şi controalele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), relatează digi24.ro. Astfel, în weekend-ul care tocmai s-a încheiat, comisarii ANPC în colaborare cu Direcţia de Sănătate Publică Constanţa au oprit activitatea unui complex hotelier Olimp-Neptun timp de 72 de ore din cauza neregulilor găsite.
„Au fost instrumentate câteva situaţii particulare. La un complex hotelier în Olimp-Neptun unde s-au descoperit nereguli vizavi de partea de etichetare a produselor alimentare, de depozitare şi în colab cu DSP şi DSP Constanţa şi au fost oprite temporar de la comercializare câteva sute de kilograme de produse şi activitatea a fost oprită pentru 72 de ore, termen la care ar fi urmat să se pună la punct cu problemele constatate”, a declarat preşedintele ANPC, Bogdan Pandelică.
Turiştii pot şi ei să vină în sprijinul ANPC, protejându-şi, până la urmă propria sănătate. Până la închiderea sezonului, aceştia pot să reclame orice nereguli, în punctele ANPC din staţiunile Mamaia, Neptun şi Costineşti.
Turiştii pot face reclamaţii sau sesizări în Mamaia (pentru staţiunile Mamaia şi Năvodari), Neptun (pentru staţiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 mai şi Vama Veche) şi Costineşti (pentru staţiunile Costineşti, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla şi 23 august).
De asemenea, ANPC a deschis în Mamaia "Comandamentul Litoral 2016", cu scopul de a preveni şi combate „practicile care dăunează vieţii şi sănătăţii consumatorilor, dar şi a celor care afectează interesele economice ale acestora”.
Comandamentul va funcţiona în perioada 15 iunie-15 septembrie. În acest weekend, canicula a adus 35.000 de turişti pe litoral, În timp ce în jur de 20.000 s-au întors la casele lor, 15.000 au rămas pe malul mării. Cea mai aglomerată staţiune a fost Mamaia.